گفتگو با غلامرضا احمدی نویسنده و کارگردان فیلم «خیال خیس»:


رقیه بقائی / در استان بوشهر پتانسیل ها و استعداد های خوبی وجود دارد و حوزه هنری بوشهر با تجهیز و تکمیل امکانات فیلمسازی توانسته کمک بسیار زیادی به جوانان فیلمساز نماید. این تنها قسمتی ازصحبتهای غلامرضا احمدی کارگردان فیلم «خیال خیس »است، که در ادامه گفتگوی صمیمی ما را با ایشان می خوانید:
ایده فیلم خیال خیس از کجا آمد و فیلمنامه چگونه شکل گرفت؟
ایده این فیلمنامه در ابتدا داستان کوتاهی بود که در کارگاه داستان نویسی شکل گرفت و قبل از آن خاطرات دوران کودکی. این داستان پس از پرداخت به شکل فیلمنامه در آمد.
روند تولید فیلم چگونه بود؟
با مشورتی که با تعدادی از دوستان فیلمساز و کارشناسان انجام دادم گروه خوبی جمع شد و این گروه با برنامه ریزی خوب توانست در کوتاه ترین زمان این فیلم به پایان رسد.
شرایط فیلمسازی در استان بوشهر و حوزه هنری بطور خاص چگونه است؟
در استان پتانسیل های و استعداد های خوبی وجود دارد و حوزه هنری بوشهر با تجهیز و تکمیل امکانات فیلمسازی توانسته کمک بسیار زیادی به جوانان فیلمساز نماید تا قبل از تجهیز امکانات در حوزه هنری واقعا فیلمسازان با مشکل روبرو بودند که این مشکل حل شد . نکته دیگر کارگاه هایی که در حوزه هنری در زمینه فیلمسازی تشکیل می شود توانسته علاقه را در نزد جوانان دو چندان کند.
چه نظری راجع به جشنواره تولیدات دارید؟
جشنواره تولیدات بسیار جشنواره ی خوبی است اگر محدود تر شود و اینگونه گسترده برگزار نشود آن هم در زمانی اندک. این جشنواره می تواند انگیزه هنرمندان جوان را دو چندان کند .
و پیشنهاد یا انتقاد؟
سه روز به هیچ عنوان نمی تواند همه داشته های حوزه هنری کشور را به تصویر کشد بهتر است تعداد روزهای جشنواره بیشتر شود و پیشنهاد دیگر اینکه این جشنواره در چهار فصل و هر فصل با نگاهی به دو یا سه هنر داشته باشد ، با میزبانی استان های مختلف. پیروز و سربلند باشید..



قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره